понедельник, 9 ноября 2015 г.

Шкільна олімпіада з фізики

Робота
учасника І етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з фізики (астрономії)
учня(учениці)______класу
Харківської гімназії №55
ПІБ
Вчитель: Зайцева Світлана Миколаївна

 ЗАВДАННЯ
I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики
7 клас
1. (3 бали) Запишіть правильну відповідь на кожне питання:
1.1.  (1 бал) Яке з наведених тверджень є правильним?
До фізичних величин належать:
1 – маса; 2 – рух; 3 – горіння; 4 – лінійка; 5 – сила.
1.2. (1 бал) Які частини цієї розповіді є описом: а – спостереження; б – експерименту; в – гіпотези?
1. Маленька дитина одного разу помітила, що скинута зі столу
 чашка впала та з дзвоном розбилась.
2. Вона припустила, що, напевно, й інші предмети при скиданні
 зі столу будуть видавати подібні звуки й розлітатися на частини.
3. І при кожній можливості дитина почала скидати зі столу ложки, чашки, тарілки.
1.3.(1 бал) Є ряд фізичних понять: тиск; 2 м; падіння тіла; Сонце; мікрометр.
Як ви пронумеруєте цей ряд, якщо позначити: 1 – фізичне тіло; 2 – фізична величина; 3 – фізичне явище; 4 – значення фізичної величини; 5 – вимірювальний прилад.
2. (4 бали)  Визначте об’єм води, що міститься в мензурці (дивись рис. 1), якщо об’єм зануреної кульки 8 см3?
3. (5 балів) У книжці 160 сторінок тексту. Розмір сторінки 16×21 см. Яка довжина паперо-вої стрічки, використаної на виготовлення однієї книжки, якщо ширина стрічки 84 см?
4. (6 балів) Скільки часу буде працювати насос, який може перекачувати 40 л води за хвилину, щоб заповнити водою бак довжиною 2 м, шириною 80 см, висотою 1200 мм?
5. (7 балів) У вас є металева дротина та лінійка. Придумайте та опишіть спосіб визначення діаметра цієї дротини. Зробіть пояснювальний малюнок.









Задачі
І (шкільного) етапу Всеукраїнської
учнівської
олімпіади з астрономії
для учнів 6-10 класів
1. Задача. (3 бали) Укажіть правильну відповідь на кожне питання:
1.1 Ми спостерігаємо на небі планети Сонячної системи, бо вони світять …
а)        власним світлом;
б)        відбитим місячним світлом;
в)        відбитим сонячним світлом;
г)         відбитим зоряним світлом.
1.2  Уявімо, що ми на Місяці. Ми не зможемо звідти спостерігати метеори, бо нам заважатиме …
а)        яскраве світло Сонця;
б)        відсутність атмосфери;
в)        яскраве світло Землі;
г)         наявність яскравих зір.
1.3 Під час сонячного затемнення …
а)        Місяць розміщується між Землею і Сонцем;
б)        Земля розміщується між Місяцем і Сонцем;
в)        Сонце розміщуєтьс яміж Землею і Місяцем;
г)         Земля і Місяць перебувають на однаковій відстані від Сонця.

2. Задача. (4 бали) Поясніть, чому на Землі існують пори року?

3. Задача. (5 балів) Поясніть, як розташовані  Земля, Місяць і Сонце під час місячного затемнення? Проілюструйте своє пояснення малюнком.

4. Задача. (6 балів) У якому напрямку відбувається видимий рух Сонця і Місяця відносно зір? По яким сузір’ям проходить протягом року Сонце; скільки таких сузір’їв? Для п’яти з цих сузір’їв (на вибір) коротко опишіть, звідки походять їх назви.


5. Задача. (7 балів) У який спосіб можна обчислити радіус Землі, знаходячись на ній? Хто і де вперше зміг це зробити?

Комментариев нет:

Отправить комментарий